Politica privind Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal ale Clienților
Politica privind Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal ale clienților (numită în continuare politica) descrie modul în care Credit Online IFN prelucrează Datele cu Caracter Personal ale clienților săi și ale oricăror alte persoane vizate (numiți în continuare client) în legătură cu serviciile oferite de Credit Online IFN.
Politica se aplică dacă clientul utilizează, a utilizat, și-a exprimat intenția de a utiliza, sau dacă clientul sau orice altă persoană vizată are orice fel de legătură cu produsele sau serviciile oferite de Credit Online IFN, inclusiv înainte ca aceste politici să intre în vigoare.
1. Definiții
1.1 Client – O persoană fizică ce utilizează, a utilizat sau și-a exprimat intenția de a utiliza produsele și serviciile oferite de Credit Online IFN.
1.2 Contract – Un acord încheiat între Credit Online IFN și client.
1.3 Reglementări privind Protecția Datelor Personale – Orice legi sau regulamente aplicabile care reglementează prelucrarea datelor cu caracter personal, incluzând dar fără a se limita la GDPR;
1.4 Credit Online IFN, societate înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J40/20018/2023, CUI 48996800, cu sediul social în România, Municipiul București, sector 6, Șoseaua Virtuții nr. 19D, etaj 4, cod poștal 060782.
1.5 GDPR – Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului European, din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și abrogarea Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).
1.6 Date cu Caracter Personal – Orice informație legată direct sau indirect de o persoană fizică identificată sau identificabilă (Persoana Vizată). Datele care fac obiectul secretului bancar pot include și date cu caracter personal.
1.7 Prelucrare – Orice operațiune sau set de operațiuni realizate prin mijloace automatizate sau nu, asupra datelor cu caracter personal sau seturilor de date cu caracter personal, precum colectarea, înregistrarea, stocarea, modificarea, acordarea accesului, interogarea, transferul, vizualizarea acestora etc.
1.8 Datele utilizatorului sunt informații despre utilizatorii, colectate prin intermediul unor parteneri, în baza unor conexiuni de internet; folosind aceste conexiuni este imposibil ca o persoană fizică să fie identificată.
2. Operator de Date
2.1 Credit Online IFN este responsabil pentru procesarea datelor dumneavoastră cu caracter personal și drept urmare, trebuie considerat operator de date conform prevederilor GDPR.
2.2 Prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este supusă legislației romane în vigoare.
3. Colectarea Datelor cu caracter personal
3.1 Credit Online IFN colectează datele cu caracter personal ale clienților în următoarele moduri:
3.2 Clientul transmite către Credit Online IFN în mod direct datele sale cu caracter personal sau Credit Online IFN le colectează din utilizarea anterioară a serviciilor sale de către client.
În momentul în care clientul apelează la serviciile Credit Online IFN, acesta din urmă poate colecta datele cu caracter personal ale clientului din surse externe. Astfel de surse externe includ, fără a se limita la, registre publice și private (ex. Biroul de Credit S.A., A.N.A.F., etc.). Aceste informații vor fi utilizate pentru identificarea clienților și pentru realizarea evaluărilor de credit și risc.
3.3 Datele cu caracter personal ale clienților sunt transmise de obicei de către client sau sunt accesate cu acordul acestuia.
3.4 Credit Online IFN colectează date cu caracter personal prin mijloace automate atunci când clientul utilizează website-ul Credit Online IFN – acredit.ro. Pentru mai multe informații accesați Politica de Cookie-uri Credit online IFN urmărind acest link.
3.5 Datele personale colectate sunt esențiale pentru a atinge obiectivele legitime Credit Online IFN, precum și necesitatea de a identifica corect clienții și de a confirma solvabilitatea și încrederea acestora.
4. Date cu Caracter Personal Prelucrate
4.1 Credit Online IFN utilizează datele cu caracter personal ale clientului în vederea încheierii și executării contractului încheiat între părți. Utilizarea datelor implică identificarea corespunzătoare a clientului și efectuarea de verificări și evaluări de credit și de risc asociate clientului pentru a determina dacă și sub ce condiții se poate încheia un contract.
4.2 Baza legală pentru prelucrarea datelor cu caracter personal constă atât în încheierea și îndeplinirea contractului cu clientul, cât și în interesele legitime ale Credit Online IFN de a se asigura de încrederea și solvabilitatea clientului și de a se asigura că Credit Online IFN va încasa sumele datorate de acesta.
De asemenea Credit Online IFN va utiliza datele cu caracter personal în funcție de obligațiile legale și de reglementările legislative aplicabile, inclusiv din legile și reglementările pentru instituțiile de credit cum ar fi, obligațiile de a raporta organelor de abilitate, obligațiile de a identifica clientul în mod corespunzător și de a se asigura de bonitatea și solvabilitatea clientului conform regulilor și reglementărilor privind spălarea de bani (AML) și finanțarea terorismului.
4.3 Cu privire la cele de mai sus, Credit Online IFN prelucrează următoarele date cu caracter personal:
4.3.1 Datele de identificare (ex. nume, cod numeric personal, data nașterii, locul nașterii, naționalitate, acte de identitate și informațiile de pe acestea, fotografii, adrese, etc.).
4.3.2 Datele de contact (ex. adresa, număr de telefon, adresă de e-mail, etc.).
4.3.3 Datele bancare (ex. numele instituțiilor bancare, numele titularului de cont, număr de cont, informații privind tranzacțiile din contul bancar deținut de client, etc).
4.3.4 Datele profesionale (ex. numele angajatorului, funcția ocupată, venit, etc.).
4.3.5 Datele financiare (ex. salariu, alte venituri, bunuri, obligații, proprietăți etc.).
4.3.6 Datele privind originea veniturilor (ex. date cu privire la angajator, partenerii de tranzacționare, activitățile de afaceri și beneficiarii reali, date care prezintă sursa venitului și a averii clientului etc.).
4.3.7 Datele privind bonitatea/ solvabilitatea clientului (ex. date cu privire la comportamentul de plată, la daunele aduse Credit Online IFN sau altor persoane și instituții financiare, date care permit Credit Online IFN să ia masuri de verificare a antecedentelor de plată cu privire la prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului).
4.3.8 Date care să asigure respectarea sancțiunilor internaționale aplicabile, inclusiv în scopul relațiilor de afaceri și dacă clientul este o persoană expusă politic.
4.3.9 Datele obținute pe durata îndeplinirii unei obligații legale (ex. informații primite în urma interogării organelor de investigații, de la notari, autoritățile fiscale, instanțe și executori judecătorești, etc.).
4.3.10 Datele legate de comunicare (ex. e-mail, înregistrări ale apelurilor telefonice etc.).
4.3.11 Datele de acces la contul de pe website-ul Credit Online IFN.
4.3.12 Datele legate de servicii (ex. îndeplinirea sau neîndeplinirea contractului, istoricul tranzacțiilor, cereri depuse, solicitări și plângeri, etc.).
4.4 Credit Online IFN prelucrează, de asemenea, date cu caracter personal colectate pentru următoarele scopuri:
4.4.1 Îndeplinirea de către Credit Online IFN a obligațiilor rezultate din lege (ex. reguli și regulamente pentru identificarea corecta a Clientului (KYC) privind prevenirea spălării banilor (AML) și finanțării terorismului și de asigurare a bonității și solvabilității Clientului).
4.4.2 Protejarea drepturilor Credit Online IFN (stabilirea, exercitarea și apărarea împotriva plângerilor legale). Baza legală a acestei prelucrări constă în interesele legitime ale Credit Online IFN.
4.4.3 Evaluarea calității serviciilor Credit Online IFN, inclusiv a serviciilor de asistență a clientului.
5. Prelucrarea în baza acordului
5.1 Credit Online IFN prelucrează de asemenea datele cu caracter personal în baza acordului primit din partea clientului (ex: pentru marketing direct, realizarea de cercetări de piață, pregătirea studiilor statistice și analizarea grupurilor de clienți, cotelor de piață de produse și servicii și a altor indicatori financiari, precum și pentru raportarea și managementul riscului pentru a înțelege mai bine așteptările clienților și pentru a dezvolta modelele, produsele, serviciile și procesele Credit Online IFN).
5.2 Atunci când prelucrarea se bazează pe acordul din partea clientului, vă puteți retrage acordul în orice moment, prin contactarea Credit Online IFN la datele de contact de mai jos. Rețineți că retragerea acordului nu afectează caracterul legal al prelucrării în baza acordului exprimat anterior retragerii.
5.3 În ceea ce privește mesajele de marketing primite prin e-mail, vă puteți retrage acordul și vă puteți dezabona de la primirea altor e-mailuri prin apăsarea pe linkul „dezabonare” de la sfârșitul fiecărui e-mail primit din partea Credit Online IFN SA.
6. Luarea deciziilor în mod automatizat și stabilirea profilului de client
6.1 Credit Online IFN creează un profil al clientului pentru a decide dacă cererea de împrumut a acestuia este acceptată sau respinsă, parțial sau integral. Decizia respectivă se poate realiza de către sistem în mod automat, de către operatorii umani sau în ambele variante.
6.2 Decizia este luată în baza informațiilor primite de la client în cererea de acordare a creditului, a informațiilor primite din surse externe, precum registre publice și private și de la alte terțe părți, precum și în baza comportamentului anterior de plată al clientului în relația cu Credit Online IFN. Nu sunt prelucrate categorii speciale de date cu caracter personal (ex. date privind sănătatea, datele genetice).
6.3 Stabilirea unui profil de client este necesară pentru încheierea contractului precum și pentru respectarea obligațiilor legale cu privire la identificarea corectă a clientului, evaluarea bonității clientului, împiedicarea fraudei și spălării de bani.
6.4 De asemenea, Credit Online IFN creează un profil pentru a decide, în baza fiabilității financiare a clientului pe durata utilizării serviciilor Credit Online IFN, dacă să ofere, din proprie inițiativă, o valoare mai mare a creditului sau alte servicii clientului cu care a încheiat deja un Fcontract. Baza legală a unei astfel de prelucrări constă în interesul legitim al Credit Online IFN de comercializare a produselor sale. Drept urmare, este posibil ca unii clienți să nu primească astfel de oferte. Cu toate acestea, stabilirea profilului nu are efecte juridice asupra clientului și nici nu afectează clientul în mod semnificativ, la fel cum nici nu influențează contractul deja existent, iar clientul are posibilitatea de a solicita un nou împrumut din proprie inițiativă.
7. Persoane Împuternicite
7.1 Credit Online IFN se folosește de furnizori de servicii atent selecționați (persoane împuternicite) pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ale clientului. În acest fel, Credit Online IFN rămâne responsabil pe deplin pentru datele clientului cu caracter personal.
7.2 Credit Online IFN se folosește de următoarele categorii de persoane împuternicite: consultanți juridici și de altă natură, furnizori de servicii de stocare a datelor, furnizori de servicii și sisteme IT, furnizori de servicii de marketing și studii de piață, furnizori de servicii de e-mail și SMS, furnizori de servicii de identificare și certificare, agenții de recuperare a datoriilor, furnizori de servicii de scoring și verificare a creditelor, furnizori de servicii de apelare telefonică automată, intermediari online și offline.
8. Terțe părți
8.1 Credit Online IFN transmite datele cu caracter personal ale clienților doar terțelor părți menționate în prezentul document, doar dacă acest lucru este impus de legislația aplicabilă (ex. dacă Credit Online IFN are obligația să comunice datele cu caracter personal către autorități) sau doar cu acordul tău.
8.2 Credit Online IFN comunică datele cu caracter personal ale clienților către următoarele terțe părți:
8.2.1 Clienții ale căror obligații le-ai garantat. Baza legală a unei astfel de divulgări constă în interesul legitim al Credit Online IFN de a se asigura de îndeplinirea Contractului.
8.2.2 Terțele Părți care păstrează baze de date despre obligații de plată neonorate la timp. Baza legală a unei astfel de comunicări constă în interesul legitim al Credit Online IFN de a se asigura de îndeplinirea contractului și în interesul legitim al terțelor părți de a putea evalua bonitatea clientului.
8.2.3 Agenții de colectare a datoriilor și executori judecătorești. Baza legală a unei astfel de comunicări constă în interesul legitim al Credit Online IFN de a se asigura de îndeplinirea Contractului.
8.2.4 Auditorii Credit Online IFN. Baza legală a acestei comunicări constă în obligațiile legale ale Credit Online IFN.
8.2.5 Organele de reglementare față de care Credit Online IFN răspunde. Baza legală a acestei comunicări constă în obligațiile legale pe care trebuie să le respecte Credit Online IFN.
9. Transferul Datelor cu Caracter Personal în afara Spațiului Economic European (SEE)
9.1 Credit Online IFN transferă datele cu caracter personal către Grupul Aventus și alte entități beneficiare (inclusiv oferă acces la datele cu caracter personal) din afara SEE. Acest lucru înseamnă acordarea posibilității de accesare a datelor cu caracter personal, din țările respective. Cu toate acestea, Credit Online IFN acționează astfel doar dacă are motive legale, inclusiv cu privire la un beneficiar care:
(i) se află într-o țară care oferă un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal.
(ii) respectă prevederile unui document care acoperă cerințele UE privind transferul datelor cu caracter personal în afara UE.
9.2 Poți primi mai multe informații despre transferul datelor cu caracter personal în afara UE contactând Credit Online IFN la datele de contact de mai jos.
10. Păstrarea datelor
10.1 Credit Online IFN păstrează datele cu caracter personal ale clientului conform Legii 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, atât timp cât este necesar pentru realizarea scopurilor pentru care au fost colectate, atât timp cât este necesar pentru a-și proteja drepturile sau atât cât este solicitat prin reglementările legale aplicabile. Te rugăm să reții că dacă aceleași date cu caracter personal sunt prelucrate pentru mai multe scopuri, acestea vor fi păstrate pentru cea mai mare perioadă aplicabilă. Perioada maximă aplicabilă este perioada de limitare a pretențiilor rezultate dintr-o tranzacție. Aceasta este de până la 10 ani de la data ultimei tranzacții sau de la data închiderii contului, care dintre date fiind cea mai recentă.
11. Drepturile clientului
11.1 În măsura în care se impune prin regulamentele aplicabile datelor cu caracter personal, clientul are toate drepturile unei persoane vizate în ceea ce privește datele cu caracter personal. Acestea includ:
11.1.1 Solicitarea accesului la datele cu caracter personal ale clientului.
11.1.2 Obținerea unei copii a datelor cu caracter personal ale clientului.
11.1.3 Corectarea datelor cu caracter personal ale clientului, care sunt incorecte sau incomplete.
11.1.4 Ștergerea datelor cu caracter personal ale clientului.
11.1.5 Restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal ale clientului.
11.1.6 Portarea datelor cu caracter personal clientului.
11.1.7 Refuzul la prelucrarea datelor cu caracter personal ale clientului, care se bazează pe depășirea interesului legitim și care sunt prelucrate în scop de marketing direct.
11.1.8 Dacă clientul va considera că i-au fost încălcate drepturile, acesta va avea dreptul de a depune o plângere la:
11.2 Pentru a vă exercita drepturile, contactați Credit Online IFN la datele de contact de mai jos.
11.3 Vă rugăm să rețineți că vă puteți exercita unele drepturi prin accesarea contului dumneavoastră Credit Online IFN.
12. Modificarea principiilor
12.1 Dacă practicile Credit Online IFN de prelucrare a datelor cu caracter personal vor fi modificate sau dacă va fi nevoie ca unele dintre aceste principii să fie schimbate conform legislației aplicabile jurisprudenței sau instrucțiunilor emise de autoritățile competente, Credit Online IFN are dreptul de a modifica aceste principii în mod unilateral, în orice moment. În acest caz, Credit Online IFN vă va informa prin e-mail nu mai târziu de o lună înainte de la intrarea în vigoare a modificărilor.
13. Contact
13.1 Pentru orice nelămurire cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către Credit Online IFN sau pentru exercitarea drepturile ca Persoană Vizată, vă rugăm să ne contactați la datele de mai jos.
13.2 Credit Online IFN a numit un responsabil cu protecția datelor care poate fi contactat, de asemenea, la adresa de email: dporo@acredit.ro
13.3 Date de contact Credit Online IFN
Adresa: București, Șoseaua Virtuții nr. 19D, etaj 4, sectorul 6, 060782
Suport Clienți:
Tel. 0310 058 888
Whatsapp 0310 058 888
Email: info@acredit.ro
Suport Restanțe:
Tel 0310 051 468
Whatsapp 0310 051 468
Email: restante@acredit.ro